woensdag 21 december 2011

Encaustic

Vele vragen mij wat Encaustic is en wat ze er mee kunnen doen.
Ik zal even een stukje uitleg geven over wat encaustic is en wat er mee te doen is.

Encaustic is eigenlijk gewoon strijken met bijenwas, het grote voordeel van encaustic is dat je niet hoeft te kunnen tekenen of schilderen om tot een mooi resultaat te komen, de mogelijkheden met het schilderijzer zijn eindeloos.
Je kan een mooie schildertekening maken, een leuk schilderij maken door bv een landschap te tekenen, maar ook kan het gebruikt worden op kaarten, als voorbeeld ben ik bezig met een aantal kaartjes waarin het Encaustic is verwerkt, het eerste kaartje is al klaar, die zal ik alvast met jullie delen:


Ik heb voor deze kaart gebruik gemaakt van de Creatable LR0160, deze heb ik uitgestanst uit het Encaustic papier, dit papier is speciaal voor encaustic gemaakt zodat het strijken ideaal gaat en de kleuren mooi vloeien.

Zodra er weer een kaartje af is zal ik hem plaatsen, zodat jullie een aantal idee'tjes zien wat er met Encaustic is te maken op kaartjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten